tisdag 1 juli 2014

Att inte bli vuxen


I den här butiken, alldeles vid Smögenbryggans början fanns hur mycket fint som helst!


Underbara ljuslyktor för 349 kr /st.


De här andskulpturerna i trä var väl fina?


Vid Smögenbryggan finns det affärer precis överallt...


Så himla gulligt hus som låg i en gränd. Här skulle man ha sommarstuga!

Vilket väder det var i Smögen igår! Strålande solsken och bara lätta, ljumna vindar. Helt underbart! När vi kom hem till Munkedal som ligger bara 30 minuters bilkörning bort hade det dock regnat. Så vi valde rätt ställe att vara på.

Vi hade med oss våra föräldrar och för att vara någon som påstår att "hon inte gillar att gå i affärer" så tog sig min mamma en väääldig lång tid på sig att ta sig Smögenbryggan fram. In i varenda bod skulle hon för att inspektera utbudet.

Jag är enda barnet och vid sådana här tillfällen märks det. "Vill du ha något? Jag betalar!" sade hon, som om jag var 10 år och inte 41 år, ha ha! Jag skulle vara miljonär för varje gång jag hört den frasen: "Vill du ha något? Jag betalar!". Och nej, hon behövde inte betala något för mig. Jag kan gott betala mina egna kläder och inredningsprylar vid det här laget, tycker jag. Idag åker vi upp till sommarstugan några dagar och slappar. Hoppas, hoppas det nu blir som väderprognosen visade, nämligen varmare väder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar