måndag 30 juni 2014

Laddar för framtiden


Blomman som stod på den här byrån har dött. Så jag tog fram några av mina finaste heminrednings- och kokböcker som dekoration.



Idag ska vi åka med våra föräldrar till Smögen och äta lunch och gå och strosa. Jag måste ha varit räkfiskare i ett tidigare liv för jag är helt besatt av västkusten. Nu har jag flyttat så att vi bor bara en halvtimmes bilkörning från flera av de finaste kuststäderna, men min stora dröm är att få bo i Grebbestad, Lysekil, Fjällbacka eller Strömstad någon gång i framtiden.

Nu var inte det möjligt vid den här flytten. Dels för min mans jobb och dels för att vi inte ville flytta barnen för långt bort från sina mor-och farföräldrar och heller inte få för långt pendlingsavstånd till sommarstugan. Men så fort yngsta barnet har tagit studenten kommer vi att flytta. Jag älskar verkligen huset vi bor i nu, men jag brinner inte riktigt för orten. Jag vill ha trånga gränder, små fiskartorp och salta vindar.

A vill gärna flytta tillbaka till den kommun vi bodde i förut någon gång i framtiden, men det skulle jag aldrig kunna tänka mig. Har man lämnat något så har man. Dessutom har vi ju nu vid den här flytten faktiskt märkt hur lätt det är att flytta. Både vi och barnen har fått nya vänner och de gamla har vi såklart kvar. För en husnörd som mig skulle det dessutom vara stor katastrof att veta att jag aldrig ska få köpa ett annat hus. Jag tittar ju redan på Hemnet för att förbereda mig för vad som kommer att hända om 13-14 år, ha ha!

1 kommentar:

  1. Vi har planer på att besöka västkusten i sommar, det var ju bra tips på små pärlor att besöka då:)
    Bor ju på östkusten själv, så det är alltid trevligt med miljöombyte:)

    SvaraRadera