lördag 12 juli 2014

Supergott bag-in-box-vin

Jag gillar vin, men viner som kostar under 70 kronor, alltså billiga viner, är sällan särskilt goda, tycker jag. Och bag-in-box-viner ska vi inte prata om. Det är för det mesta som att dricka återvunnen fotsvett genom en rutten svamp. Men nu på sommaren, när man har många gäster, åker boxen fram i alla fall och jag vill tipsa om ett, faktiskt, supergott vitt box-vin. Det heter Lindemans Chardonnay 2013 och kostar cirka 220 kronor. Jag köpte det faktiskt enbart för att det var ett av de dyrare vita box-vinerna och jag hade ju rätt. Högre pris= god smak. Mumma!


Som att dricka en riktigt god, kall lemonad.

2 kommentarer:

  1. Håller helt med dig, viner under 70 Kr göre sig icke besvär! ;) Bag-in-box? Nja, då ska det vara vääääldigt många gäster för att det ska vara värt att tjäna de futtiga kronor som det annars blir i skillnad ;) Och OM jag skulle köpa det, då blir det den dyraste varianten här också ;) Ska lägga det där vita på minnet, tills dottern tar studenten nästa år, för det kan tänkas bli ett tillfälle med box-vin. Kanske...
    Tack för tips.
    Kram/Maria

    SvaraRadera