onsdag 30 juli 2014

Ett Arga Snickaren-hus

I programmen Arga snickaren så brukar ju folk bo i fallfärdiga ruckel och ha fyra kronor på bankkontot när regnet öser in genom taket. Idag hittade jag ett sådant Arga Snickaren-hus, som är till salu. Det är en lada som ligger på en åker (!) och är en byggarbetsplats inuti. Bara jag ser det här huset får jag svamputslag av stress. Att renovera det så att det ens blir beboeligt, kommer att ta både mängder av pengar och tid i anspråk. Men någon har uppenbarligen varit smart nog att ge upp i tid och säljer det istället.

Frågan är bara, vem köper en 350 kvm stor lada, helt obeboelig, för över 1 miljon kronor? Om det ändå hade havsutsikt eller låg i en mysig by. Men mitt på en åker?? Det här projektet dyker säkert upp i ett renoveringsprogram om några år.








5 kommentarer:

  1. Ja jisses vilket jobb att få det i ordning! Men fint lär det säkert bli för den som orkar och ha råd...

    Dina bajsbruna muggar är rätt häftiga ändå, fula så de blir häftiga liksom, ha ha.

    Ett sånt badkar har vi men helvitt, det är fint. I nya huset blir det inget badkar, där finns bara dusch. Lite trist för barnen men det får duga. Toaletten är nyss renoverad och är väldigt fräsch, det är huvudsaken tycker jag.

    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset om Bloggtoppen som du gav i en annan kommentar. Det ska jag absolut kolla upp!

      Radera
    2. Besökstoppen är bättre än Bloggtoppen. Tycker jag.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Fast så vackert! Men jag skulle inte ha varken råd eller tålamod. Men jag tror verkligen det har potential.
    Kram Helén

    SvaraRadera