fredag 4 juli 2014

Misslyckat

För några dagar sedan såg jag en annons i tidningen om en stor loppis här i närheten. Idag lyckades jag locka med mig A och lillan under förespeglingen att det säkert fanns leksaker att köpa där (för att lillan skulle sluta skrika : "Jag vill inte gå på loppiiiis!").

Men det blev riktigt misslyckat. Jag är förmodligen bortskämd eftersom vi i Vänersborg, där jag bodde förut, hade en jättefin loppis i Erikshjälpens regi, som var jättestor. Där hittade man alltid fina saker till ett bra pris. Men den här loppisen, som låg halvvägs mot Lysekil...om jag säger så här: lillan hittade en guldkrona med ett par Musse pigg-öron och det var en av de bättre grejerna. Det fanns inte en enda sak som jag skulle kunna tänka mig att köpa i hela lokalen, vare sig inom- eller utomhus. Då har jag ändå inte nämnt lukten. Gammal, gammal...smuts luktade det.


Bästa fyndet på en helt kass loppis, en guldkrona med Musse pigg-öron för 20 spänn.

En härlig stund på Harrys uteservering med en helt galen liten tjej.


Hittade en sjukt snygg säng på Mix interiör.

Vi åkte istället raskt vidare till Lysekil och satte oss på Harrys uteservering och åt glass. Mmmm, vaniljglass med tobleronecreme med en liten likörklick i botten var inte så dumt! Dessutom var det helt ljuvligt varmt, men inte för varmt, utan bara helt perfekt. Jag förstår inte att alla tjatar så om att vi har en dålig sommar för här på Västkusten är det fint väder så gott som varje dag, tycker jag. Ha en fin kväll!



1 kommentar:

  1. Ja hu så många misslyckade loppisar det finns! Förr stannade vi ofta längs vägen för lockande skyltar, men oftast är det just mer loppor än kuriosa på sådana ställen...Men musseöronen kan man ju leka med ett tag, haha.../Susanne

    SvaraRadera