fredag 18 juli 2014

Den bästa sommaren...


Vi hann måla färdigt förrådet under semestern...


... och vi har badat massor vid badviken  vid sommarstugan...


... och jag har druckit flera paket av det här kaffet med världens vackraste förpackning...


... och vi hann med en dagsutflykt till Smögen.

Idag har vi varit och badat för första gången vid en badplats här där vi bor. Jättefin badplats och saltvatten. Det känns jättemärkligt för mig som är uppväxt vid en stor sötvattenssjö, att plötsligt se maneter och krabbor i badvattnet. Var är abborrarna, frågar jag mig, ha ha! 

Jag börjar jobba på måndag igen efter en fantastiskt härlig semester. Det känns...ändå rätt okej. Vi har hunnit med allt det vi tänkte och har haft jättefina resor till Liseberg och Österlen och kunnat vara hur många nätter som helst vid sommarstugan. Vädret har varit kanon, barnen har varit någorlunda tillfreds, det vill säga inte försökt mörda varandra vareviga minut, och ja...det har varit väldigt bra, helt enkelt. Och än är det ju faktiskt 5- 6 veckor kvar av sommaren. Jag hoppas hinna med fler härliga utflykter. Och jag har redan börjat planera vart vi ska åka nästa semester.

1 kommentar:

  1. Ja det gäller att fortsätta att njuta av den vackra sommaren. Det känns som vi har mycket sommar kvar. Kram pernilla

    SvaraRadera