torsdag 31 juli 2014

En perfekt present


Underbar blomsteruppsättning som jag fick i present häromkvällen!



Häromkvällen kom en kompis på besök som vi inte träffat på över ett år. Han hade under den tiden hunnit byta fasad på sitt hus, resa till en annan kontinent- och en hel massa annat spännande och livsomvälvande. Han känner mig väl och vet vad jag vill ha i present. "Åh, en vit blomsteruppsättning!" pep jag förtjust när jag såg vad som stod på vardagsrumsbordet när jag kom hem. "Ja, jag visst väl att du skulle gilla det!" sade han.

Ikväll är jag ensam hemma. Barnen är hos sina farföräldrar och sover över och A är och hämtar vår nya åkgräsklippare och kör upp den till stugan. Min ensamma tid har jag använt till att bada skumbad, dricka skumpa och njuuuuta av en hel chokladask...öööh, nej det där var visst min dagdröm. Nej, jag har städat hela huset med Avicii på högsta volym för att få motivation. Så kul har jag haft det. Men nu när allt är tiptop fräscht, så känns det sååå skönt. Nu ska jag snart slå på tv:n för ikväll är det ju storfavoriten Ernst! Ha en härlig kväll med skumbad eller inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar