torsdag 3 juli 2014

När tiden äntligen räcker till


Ananaspaj efter lunchen är inte fy skam!


I vanliga fall, när jag jobbar, så hinner jag bara jobba och äta lunch. Men nu, när vi har semester, finns det plötsligt tid till saker som jag aldrig tar mig tid till annars. Som att gå till banken. Igår besökte vi vårt gamla bankkontor i den staden vi bodde i förut. Vi har inte den banken längre utan skulle bara knyta ihop lite lösa trådar. Jag har inte varit inne på det bankkontoret på säkert två år och det märktes.

Det var en tredjedel så stort som tidigare och det fanns bara en disk där man tog emot kunder. Jag blev så glad att vi bytt bank för vi hade tur och kom in när det inte var några andra kunder där. Men några minuter efter oss kom det in fem kunder och de fick ju vänta jättelänge innan vi var klara eftersom det bara fanns en disk. I dag gick jag in till vår nya bank här på den orten vi bor på nu och vilken skillnad! Tre gånger så stor och betydligt mer personal som hade tid att hjälpa till. 

Annars har vi varit några dagar uppe i stugan och haft jättetrevliga besök från släkt och vänner. Igår kom Hemnetknarkaren dit med sin familj. Hon hade med sig ingredienser och bakade en ananaspaj som vi njöt av efter grillmiddagen. Det blev lite kvar som jag tog med hem och slukade efter lunch idag . Hon säger att hon inte är bra på att baka, men jag säger bara en sak: det är fult att ljuga!

3 kommentarer:

  1. Ananaspaj som är så galet gott!!! Det är verkligen skönt när tiden kan räcka till för en stund:)
    Hoppas din vän mår bra under omständigheterna... Tänker på er ska du veta och vet vad hon/han går igenom just nu..
    Ha de fint nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vad skönt med tid! Vart köper man det :-)
    Pajen såg fantastisk ut, ananas är ju så gott!

    SvaraRadera
  3. Man blir ju så glad när man inser att man plötsligt har tid att göra det man inte hunnit tidigare :)
    Som att helt gå banans på inredningen hemma och springa runt och piffa hur mycket man vill. Eller slå sig ner med ett glas vin och bara sitta och lyssna på fågelkvitter. Kram och ha det bäst

    SvaraRadera