söndag 10 januari 2016

En present att önska sig

Hej på er! Idag har ni varit inne många här på bloggen. Kul! Själv har jag suttit halva dagen i bilen och hämtat en väldigt sällsynt kanin som en kille importerat till mig från Holland. Den sorten finns knappt i Sverige. Jag åkte söder om Göteborg för att hämta den och hamnade i Halland innan affären var i hamn.

Med tanke på att jag faktiskt har några flaskor väldigt fint vin i min källare så borde jag nog satsa på finare vinglas, slog det mig i helgen. Jag har inte köpt nya de senaste 7-8 åren och de jag har är en salig blandning av loppisfynd och kantstötta designerglas. Men nu har jag hittat några vinglas som jag verkligen vill ha! Men det vill nog inte min plånbok. De är från Iittala och kostar 338 kr/ 2 pack:



Så snygga! Jag ska önska mig dem i födelsedagspresent så får vi väl se om någon annan i familjen vill öppna sin plånbok. Men när man dricker ur dem gäller det att hålla tungan rätt i mun så man inte tappar dem. Ett glas lär ju definitivt vara värt mer än vinet inuti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar