tisdag 29 juli 2014

Inte rätt men ändå rätt

När vi köpte vår sommarstuga för tre år sedan var vi väldigt oroliga för att det skulle bli dyrt. Så när vi skulle köpa husgeråd till den åkte vi till Myrorna. A norpade åt sig en kundkorg och gick som en general genom lokalen och gnydde konstant: "En kastrull för 35 kronor! Så dyrt! Menar de allvar med att ta 100 kronor för ett begagnat bord? Det ger jag aldrig! 50 spänn, annars får det vara!"

Vi köpte de här bruna kaffemuggarna och de är så fula så att jag faktiskt tycker att de är rätt fina. Det står "Made in England" i botten på dem, men inget mer, så de är förmodligen inte värda mer än de 5 kronor styck vi gav för dem. Men de är sköna att dricka ur och ger den där riktiga sommarstugekänslan av hopplock och kantstött. 

Men egentligen tycker jag att man ska ha det fint även i en sommarstuga. Jag har aldrig fattat människor som tar med sig brungula dukar som mosters farmor virkat och har i sommarstugan "för där duger de". Jag vill ha det fint även där. Men uppenbarligen lever jag inte riktigt som jag lär med tanke på att jag i sommarstugan kan tänka mig att dricka ur bajsbruna muggar med knarkpsykedeliskt mönster.


Riktiga 70-talsmuggar. I stugan är de top notch!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar