måndag 14 juli 2014

Riktiga snyggingar

Oj, oj, nu är det stress, stress, stress härhemma. Vi åker på en minisemester imorgon bitti, tre dagar till Österlen hela familjen tillsammans med svärföräldrarna. Det finns två ställen som är finare än alla andra ställen i Sverige på sommaren och det är Västkusten och Österlen. Nu har jag i och för sig inte varit på Gotland som blivit så trendigt på senare år, så det är ju möjligt att det också är superduperfint.

Jag har hittat en rolig aktivitet som vi ska försöka göra på onsdag, nämligen åka ånglok mellan Brösarp och S:t Olof. Det lät jättemysigt och något som både svärfar och barnen kan gilla. Hoppas bara att det blir bra väder, igår störtregnade det ju tydligen i Skåne och jag vill helst ta ett ånglok och inte en kanot längs tågrälsen.


De här skulle passa perfekt vid sommarstugan...


....men den här gruppen är ännu finare.

För ett par dagar sedan var jag och A och kikade på nya sommarmöbler till sommarstugan. Det här är mina absolut favoriter. Men ett inköp föll på A:s tråkiga påstående: "Du vet att de måste målas om då och då, va?". Nej, underhållsfritt måste det vara.


Gaaah, så snygg!


Den här skulle jag vilja ha i present, hör du det, A?

Såg även de här fina väskorna från By Burin. Men de inköpen föll på prislappen. A sade: "2 000 spänn för en handväska? Skämtar du?". Han började se sig omkring, som om han spanade efter första bästa mentalvårdare som kunde hjälpa honom med kvinnan som hade så tokiga idéer. Nej, någon väska för 2 000 kronor, så tokig är inte ens jag, att jag köper det.

2 kommentarer:

  1. Gotland är alldeles magiskt, som att vara utomlands fast man är i Sverige. Har varit där två gånger och det finns inte mycket som slår det.

    SvaraRadera
  2. När vi semestrade på Österlen för två somrar sedan åkte vi ångtåget mellan Brösarp och S:t Olof, väldigt mysigt! Och så kunde man våffelfika efteråt i Brösarp :)

    SvaraRadera