måndag 28 juli 2014

Livsnjutare

Igår åkte vi hem från stugan till huset, åt lite kvällsmat och stack sedan ut och fiskade och badade. I vår familj är vi riktiga livsnjutare. Om vi kan välja mellan att äta gott, dricka gott och göra roliga saker så går det alltid före det tråkiga i livet. När vi åkte hem från badplatsen, sade lillan: "När vi kommer hem och jag har duschat, då vill jag ha popcorn!". Efter en hel helg med bara goda saker att stoppa i munnen var hon inte nöjd. Hon har lärt sig av sina föräldrar.

Trots stort tålamod fick tyvärr inte barnen någon fisk.


Inte heller jag hade fiskelyckan med mig, trots världens längsta fiskespö.


Detta innebär att vi just nu har ett väldigt stökigt hus eftersom vi bara ägnat åt oss nöjen hela helgen. Men vem orkar dammsuga när det är nästan 30 grader varmt ute? Vi klippte heller inte gräsmattan vid sommarstugan innan vi åkte. Åkgräsklipparen är sönder och vi ska försöka köpa en ny, men det är lättare sagt än gjort. Var åkgräsklippare som är tillräckligt smal för att komma in i vår redskapsbod är slut. Vi åkte runt till fyra olika affärer i går eftermiddag för att köpa en, men icke. Slut. Slut. Slut. Innan vi får klippt vår gräsmatta är det en äng som behöver slås med lie. Gaaah!

2 kommentarer:

  1. Hamnade här via Hemma på Sjuan - ser att er fina bryggbild kommer det ställe där jag håller till under sommaren ; )
    Härligt!
    Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande, Therese! Jag får hålla utkik efter dig!

      Radera