måndag 21 juli 2014

Planer som bär

Vi älskar bär i vår familj. Men i vår trädgård finns det bara två bärbuskar och det är naturligtvis svartvinbär, som inte ens barnen äter. Hemsk smak! I helgen åkte vi därför till svärfars kolonilott och plockade hallon från hans hallonbuskar och då föddes en idé hos mig.

Vi har ett utrymme i trädgården som inte används. Det bara...är. Det finns inga speciellt vackra blommor där och är till ingen nytta alls. Det skulle man gräva upp och omvandla till ett litet land där vi kunde plantera bärbuskar som hallon, jordgubbar och min favorit...krusbär! Detta är min plan. Men att gräva är jobbigt och allt som är jobbigt har en tendens att ta lite tid i vår familj. Jag hoppas att spaden ska i jorden före sommarens utgång i alla fall. Det är väl alltid rea på bärbuskar under sensommaren? Det får bli min morot...förlåt, bärande plan!


Ja, här skulle man kunna plantera en massa fina bärbuskar. Spaden måste bara i jorden först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar