torsdag 28 augusti 2014

En sådan lycka!

Ikväll har det varit en sådan lycka! Jag och sonen åkte iväg och fiskade tillsammans. Han älskar att fiska, men han får ALDRIG någon fisk. På två års fiske har han fått högst två fiskar, tror jag. Ikväll åkte vi till en jättefin liten sjö och det tog inte lång tid förrän jag fick napp. Med min föga vana av fiskar trodde jag först att det var bottennapp, men snart insåg jag att det levde något på andra sidan reven!

Jag skrek, sonen skrek och tog snabbt över fiskespöet. Efter en rätt hård kamp lyckades han dra in bytet som var en silvrig fisk av obekant ras. Vi släppte förstås i den igen, men en sådan lycka! Sedan fick vi (förstås) inget mer, men det gjorde inget. Vi var alldeles till oss i trasorna och pratade om fångstögonblicket om och om igen. Att fiska är faktiskt ett oerhört underskattat nöje. Av mig i alla fall. Det är ju hur roligt som helst och kul att umgås bara jag och sonen.

Imorgon är det fredag och herreminje vad veckan har gått fort! Vi ska åka till sommarstugan i helgen och njuta och bara ta det lugnt. Och fiskespöna ska med förstås!


Det är så rofyllt att fiska.


Innan solen försvann var det riktigt varmt.


En sådan fiskelycka! Jag skakade i hela kroppen när jag fotade så det är ett under att bilden inte blev suddig.

1 kommentar:

  1. Hoppad ni får mer napp i helgen :-)
    Här brukar mannen fiska och då sitter jag glatt hemma och hoppas det blir en massa makrill

    Lycka till med fisket
    Kram Sandra

    SvaraRadera