måndag 28 juli 2014

Nytt muskedunder

Idag ringde A mig på jobbet och berättade att han ringt runt och till slut hittat en åkgräsklippare, tillräckligt smal för vår förrådsbod. Men den fanns i en stad flera mil från oss och affären krävde handpenning på närmare en tredjedel av priset. Pengarna skulle lämnas idag om de skulle hålla klipparen åt oss. Ingen av oss kunde lämna våra jobb, så vi ringde mina föräldrar som lovade att åka och lämna handpenningen i eftermiddag.

Nu ikväll ringde dom och sade att de skänkte handpenningen till oss. Hur snällt var inte det! Mamma och pappa är alltid bäst när det gäller! Och till helgen har vi en sprillans ny åkgräsklippare att sladda omkring på vid sommarstugan. Åh, jag kommer att ha områdets snyggast klippta gräsmatta! Jag kommer nog klippa dygnet runt av pur lycka! Hurra!


Det här badkaret hittade jag på Bauhaus när vi kollade på åkgräsklippare i helgen. Så snyggt och bra pris, 
4 395 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar