torsdag 24 juli 2014

Glass och vatten

Igår, när jag kom hem från jobbet, verkade A fått nog av hettan. "Vi åker och köper glass, vad vill du ha?" frågade han. Jag älskar ju Rocky Road så en sådan beställning fick det bli. När han och lillan kom hem efter utfört uppdrag hade alla i familjen fått sina favoriter. A satsade på ett Big Pack vaniljglass och barnen lade beslag på ett paket med GB:s klassiker som innehöll 88:an, Nogger, Sandwich och Piggelin.


Rocky Road-glass....mmmmm...

Sedan satte vi på vattenspridare och barnen och A svalkade sig. Tänk att en vattenspridare kan bli ett sådant nöje! Själv var jag trist och tittade på och fotade badaktiviteterna istället.


Att springa genom en vattenspridare, bättre kan man inte ha det!

Ikväll har jag och A en helt fantastisk kväll. Barnen sover över hos sina mor- och farföräldrar och vi har ätit tacos, ska äta glass till efterrätt och kan titta på precis vaaad vi vill på tv:n. Känner jag A rätt blir det nog inte Ernst. Men kanske ett avsnitt av "Castle". Har du inte sett den serien? Gör det! Lite småputtrig, mord och lite kärlek. En perfekt par-serie!

1 kommentar:

  1. Härlig dag ni haft. Här blev det också lek i vattenspridaren igår.

    SvaraRadera