tisdag 8 juli 2014

En stor upplevelse


Barnen älskar att bada. Den här bilden är tagen på midsommarafton då vi hade hund på besök. Stor lycka!


Så här brukar det se ut i vår sommarstuga, alltid folk på besök. Precis som vi vill ha det!


Så här soligt hoppas jag att det blir idag. 

Igår kväll var vi och såg Draktränaren 2 på den helt splitternya Biostaden i Uddevalla. Vi hamnade i salongen med Sveriges största bioskärm och det var en upplevelse, kan jag säga. Filmen var bra och jag grät floder. Barnen tycker mest att jag är pinsam. Fast att gråta till tecknat, ja, jag får nog hålla med dem, då är man pinsam.

Idag har vi bjudit ut Hemnetknarkaren och hennes familj till stugan. Vi skulle ha en lat vin-på-stranden-dag, men vi får se om det inte får bli altanhäng-med-vin istället, för det har spöregnat hela morgonen. Jag har aldrig umgåtts med så mycket folk som sedan vi skaffade vårt sommarhus.
Vi har folk där varje dag/kväll. Här hemma vill jag mest vara ifred. Jag jobbar så mycket, så när helgen kommer sitter jag mest i uterummet och stirrar framför mig, helt slut. Men nu under sommaren är det ju bara underbart trevligt att sitta och tjattra på altanen med vänner och släkt, grilla och gå promenader ner till vattnet.

Nej, nu måste jag börja packa baddräkter och skriva inköpslista. Lat dag vart-den-nu blir- här kommer jag!

1 kommentar: