tisdag 1 juli 2014

Att vilja men inte kunna


Vår plastmatta i trappan och hallgolvet skulle jag vilja byta ut.


Jag har alltid en massa planer för vad vi ska göra med vårt hus. "Vi borde lägga in nytt golv där, vi borde ha andra gardiner här och vi borde...." Men efter att ha ägnat 8 år åt att renovera vårt förra hus har jag inte alls lika stort behov av att genomföra förändringarna längre. Oftast tycker jag att det är väldigt skönt att bara sitta i vårt furufärgade uterum och dricka kaffe och prata med A.

Nu har vi två stora projekt som vi måste genomföra de närmaste åren- och de är inte billiga heller. I höst ska vi installera en ny kamin. Och i vår sommarstuga ska det dras in kommunalt vatten inom två år. Det här är investeringar sammanlagt på flera hundra tusen kronor. Man är enligt lag tvungen att dra in kommunalt vatten om kommunen kräver det, så det är ingen utgift man kommer undan. Vi visste detta när vi köpte vår stuga, men det känns ändå tråkigt att behöva lägga så mycket pengar på en vattenledning nere i jorden, som man inte ens ser.

Men vatten och värme måste man ju ha så man får se det som riktigt bra investeringar. Just nu sitter jag och surfar runt och kollar in fina kaminer. Vattenledningens design har jag ännu inte kommit till.

1 kommentar:

  1. *Skratt*... Vattenledningens design vill jag absolut se sen...! Ja, visst är det tråkigt med att lägga ner pengar på något så tråkigt. Vi ska faktiskt "bara" asfaltera om vår uppfart efter grävningen runt grunden. Underarbetet fixar sonen så vi behöver bara ny asfalt. Och vet du vad det kostar...?
    30 000 kronor!!!! För en plätt asfalt.... grrr.
    Åhhh, Smögen!!!! Där var vi när tjejerna var små flera år på rad!!! Sååå mysigt där!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera