måndag 2 juni 2014

Utlandssemesterns dilemma


När det är så här ljuvligt hemma vill man inte gärna åka utomlands.

Vi har börjat titta på utlandsresor och skulle vilja åka iväg i en vecka hela familjen i vinter. Men det är ju helt bisarrt dyrt! Jag har hittat resor, en vecka för två vuxna och två barn för 80 000 kronor på Teneriffa! Finns det någon som ens kommer på tanken att betala mer för en veckas semester än vad vi betalade för vår senaste bil?

När jag växte upp åkte vi utomlands minst två gånger om året. Mina föräldrar älskade att resa och innan jag var 15 år hade jag sett 15 länder. Men det var alltid struligt. Min pappa levde efter devisen: "Jag ska inte bo sämre när jag är på semester än när jag är hemma" vilket alltid ledde till att vi bytte hotell. "Skokartong!" var hans vanligaste uttryck och sedan tvingade han resebolaget att flytta oss till något annat hotell.

Jag vill påpeka att jag och A inte alls har sådana krav. Vi vill ha ett trevligt barnhotell med all inclusive under en vecka på Teneriffa. That´s it. Men, som sagt, det är helt bisarrt dyrt. Är det verkligen värt att lägga 30 000 papp på en vecka? jag tycker ju förmodligen det när isvindarna blåser här hemma i Sverige, men just nu...

Om jag frågar resebolaget om de har en skokartong att hyra ut kanske priset blir överkomligt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar