lördag 24 maj 2014

Marocko!


Tittar man ut genom vårt uterumsfönster kan man tro att man befinner sig i Sydamerikas djungler.


Jag har precis ätit frukost och läst morgontidningen. Härligt!

Vi bor inte längre i Sverige, utan i södra Marocko. Det känns i alla fall så varmt. I natt vaknade jag av att jag inte hade något täcke, men ändå låg jag som i en pöl av svett. Phuu! Men jag njuter ändå, för snart är det midsommar och då brukar det vara Sibirisk kyla och vindar som blåser bort hjärnbarken på en.

Vi håller på att samla ihop oss för att åka ut till stugan för första övernattningen i år. Jaaaa! Jag älskar, älskar, älskar vår sommarstuga, den är helt underbar! Jag går ner i någon form av koma när jag kommer dit. Ingen stress, ingen hets, inget internet. Man bara släpar sig fram till altanen där man sedan sitter och tittar in i träden på andra sidan tomten och tänker på, ja allt och inget.

Men först blir det ett stopp hos barnens morfar som fyllt år. Vad köper man till en 77-årig morfar som "har allt"? Lillan och jag såg på en film igår där det figurerade en morfar som inte var så snäll. Då sade hon: "Men min morfar, han är snäll. Han är både rolig och snäll." Kan man få ett bättre omdöme som morfar? Vi får väl se vad vi kan hitta på i presentväg åt en både snäll och rolig morfar. Ha en fin helg!


2 kommentarer:

  1. Ha en riktigt goe helg i stugan:) Kram hemnetknarkaren!

    SvaraRadera
  2. Men visst är det U N D E R B A R T med denna härliga värme. Hoppas, hoppas, hoppas att den håller i sig hela sommaren. Som vi längtat hela långa, kalla, eländiga vintern :D

    KramKram Anna

    SvaraRadera