söndag 20 juli 2014

Hektisk helg


Den här laxrosa Astilben blommar i vår trädgård nu. Underbart vacker!


Det kommer hela tiden nya blommor i trädgården, men tyvärr har mycket hunnit bli överblommat i värmen.

Oj, det har varit en hektisk helg för min del, därav den dåliga uppdateringen här på bloggen. I lördags morse var jag med på ett evenemang för jobbets räkning, men jag var hemma redan klockan 10 på morgonen, så det var inte så ansträngande. Sedan for vi runt som skållade råttor för att se till så att huset såg någorlunda fint ut eftersom vi fick besök av kompisar från Stockholm som inte sett vårt nya hus ännu.

Jag gjorde pastasås och min kompis hjälpte mig. Det är faktiskt väldigt trevligt att laga mat tillsammans och i mitt fall, en trygghet, eftersom jag är helt kass i köket. Jag tappade sleven på golvet (hon fångade smidigt upp den) och rörde ihop allt i fel ordning och råkade stoppa i dubbelt så mycket vitlök som det stod i receptet, men gästerna påstod att det var gott, så jag är nöjd.

På kvällen hade vi grillkväll med grannarna och jag skrattade så att jag nog väckte de döda på kyrkogården två kilometer bort. Det blev väldigt mycket vindrickande så i morse såg köket ut som en berusad älg farit fram där. Jag minns att jag vispade ihop chokladpudding på kvällskvisten, men jag kan inte minnas att hälften råkade hamna på köksbänken. Men där låg den i morse i alla fall. Idag har vi gått på Ikea och i shoppingcentrum. Sonen har bränt sig illa på axlarna under en fisketur så att vara på stranden, som vi egentligen ville, var inget alternativ. En härlig sista dag på semestern helt enkelt. 



1 kommentar:

  1. Inser att vi behöver plantera lite mer i trädgården, för just nu har vi absolut ingenting som blommar... O det är trist, för man vill ju kunna plocka in lite vackra sommarbuketter..
    Ha de gott!

    SvaraRadera