tisdag 31 december 2013

Nyårslöftet

 
En så här rofylld bild får symbolisera 2014 för mig.

Jag ger aldrig några nyårslöften. Varför ska man bestämma sig för något vid just nyår? Om det är tillräckligt viktigt så kan man väl lika gärna lova sig att ta tag i något i februari, juni eller oktober? Men i år passar faktiskt nyårsafton utmärkt för ett nyårslöfte för min del.

De senaste åren har bara varit en enda lång radda med stora projekt i vår familj och på jobbet. Hösten som gick, de senaste tre månaderna tog faktiskt priset. Vi flyttade till nytt hus, fick ett helt nytt datasystem på jobbet, flyttade hela jobbverksamheten till nya lokaler och sedan fick jag ett projekt till att genomföra på jobbet. Allt inom loppet av tre månader. Nu ska det bli ändring på det!

Jag vill börja leva ett Lugnt Liv. Jag vill i och för sig satsa ännu mer på jobbet, men när man kommer hem vill jag inte ha tusen projekt till att hålla på med. Bye bye köksrenovering, bye bye byte av plastmatta i trappan. Nej, om ett år vill jag kunna se tillbaka på ett år som varit lugnt, stillsamt och roligt. Roligt för själen. Nu ska jag faktiskt ta tag i mitt nyårslöfte och börja leva efter det redan nu genom att koka mig en kopp kaffe. Ha ett riktigt bra nyår så ses vi- lugnt och stillsamt- på andra sidan om något dygn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar