torsdag 12 december 2013

Förväntan

I helgen händer något ofattbart roligt, vi har barnvakt från fredag kväll till söndag lunch och ska gå på julshow och bo på hotell. Bara andra småbarnsföräldrar kan förstå hur roligt det här är!

Imorgon kväll är A och jag ensamma hemma och funderade på vad vi skulle äta för middag. "Tacos!" utbrast lillan. Kommer aldrig att hända när vi för en gångs skull får välja mat själva. Tänk en fredagkväll utan tacos, bara det är ju värt att fira.

På inredningsfronten har pulsen gått ner lite här hemma. Men jag laddar till mellandagsrean, då ska jag gå banans och kasta mig över en massa snyggt. Vill ha en snygg matta till köket, lite nya ljuslyktor, krukor...Och snart ska jag köpa årets första tulpanbukett. En riktigt vit och krispig eller kanske riktigt julröda tulpaner på bordet till julafton. Åh, så fint! Har du köpt säsongens första tulpaner ännu?


                                                        Vita tulpaner är väl underbara?




                                              Röda tulpaner till jul, inte så dumt...

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg ni ska ha :) Älskar tulpaner men har inte gått loss på dom ännu, vill liksom vänta till efter jul men vet inte om jag klarar det.
    Ha det toppen
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra tulpaner! Jag bara älskar dom!

    SvaraRadera