måndag 16 december 2013

Tråkiga utgifter


                                                        Totalt värdelös.

Har ni tänkt på hur många tråkiga utgifter som följer med ett hus? En massa pengar som man måste spendera på saker som i värsta fall inte ens syns. Vi har ju mer eller mindre gett upp om vår kamin, den ger ytterst lite värme ifrån sig. Vi var inne hos ett par bekanta för några veckor sedan och deras kamin verkligen kokade! "En sån ska vi ha!" utbrast A förnöjt.
Tills kamininnehavaren berättade att man i gamla hus som vårt måste ha en slang i röret och den slangen kostar 1 000 kronor metern. Och det behövs cirka 10 meter. För en slang som inte ens syns.

Idag hade vi en ventilationskille här som skulle sätta in mer ventilation i huset. Sååå boring! Och tusenlapparna dom flyger iväg på grund av några uppborrade hål i väggarna. A har mumlat om dränering, men då slutar jag helt att lyssna. Dränering! Bara ordet dränerar faktiskt fullständigt mitt känsloliv. Rör i lera! Nej, där går gränsen för vad jag tänker lägga mina surt förvärvade pengar på.

Däremot ska stugan målas om i vår och det är ju i alla fall något som syns. Och blir snyggt. Och tänk när jag får göra om köket! Svarta, glänsande bänkskivor, vita köksluckor...på vilken snickares konto ska jag sätta in pengarna, tro?

5 kommentarer:

  1. Vi ska byta vår infiltration och det kostar så där 30-40000 kr, så himla tråkiga pengar!!! Likadant när det måste göras en massa på bilen, lika tråkigt det, usch.
    Vi har kakelugn och det är så mysigt, det var bland det första jag föll för i det här huset minns jag.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  2. När jag läser det här inlägget är jag väldigt glad åt att jag hyr hus och inte har köpt det. :-) Dina köksplaner låter riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  3. Det mesta är roligt tills räkningen kommer ;-)

    SvaraRadera
  4. Inte roligt när pengarna rullar iväg på sådant som inte syns och inte känns så kul. Hoppas att det blir pengar kvar till något roligt också :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Suck ja huset har en förmåga att glufsa i sig tusenlappar utan att det syns.......roligare att lägga pengarna på inredning som syns i alla fall. Kramisar Tina

    SvaraRadera