måndag 9 december 2013

Julstämningen är här


              Bilden av en väldigt lycklig människa. Nu ska julgranen in i stugvärmen!


                                                      Pyntet placeras  av stora och små.


                                                 Pappstjärna i toppen, gjord av lillan.


                                                                  Inte så dumt resultat.

Mission completed. Granen är klädd. Det värsta momentet är alltid att få den att stå rakt i julgransfoten. Vi lyckades inte riktigt i år heller. Jag och A brukar anse att granen är sned i sig själv, därför går den inte att få riktigt rak. Men kan verkligen alla granar vi haft ha varit sneda? Årets gran var i alla fall sned, tyckte vi, för vi fick den inte riktigt rak.

Jag häpnar varje år över hur mycket fint julgranspynt vi har. Barnen har ju sina grejer förstås, men i är hittade jag superfina filtade dalahästar, köpta på Åhléns förra året, som jag glömt bort att jag hade. Underbara. Imorgon ska jag på en jättelång tjänsteresa, alltså lång i mil, men den varar bara över dagen. Spännande. A är ledig och kommer väl bo under granen, tills jag kommer hem, om jag känner honom rätt. Allt för att insupa den riktiga julkänslan.

2 kommentarer:

  1. Kungsgran är ju helt klart snyggast, så är det bara. Då får ni njuta nu. Här dröjer det ett tag till den kommer in....
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera