onsdag 11 december 2013

Julönskningar


         Här ligger godingarna på rad. En flaska är faktiskt från 2003. Tänk om den smakar illa?


                    Vinerna är dammiga, det gör att jag känner mig lite godsägaraktig.

Jag vet precis vad jag önskar mig i julklapp: en flaska riktigt fint rött vin till min vinkällare. Ja, någon riktig vinkällare är det ju nu inte, men jag fick ett fint vinställ av A för några år sedan med tre jättefina lagringsviner. Tanken var att jag skulle bygga upp ett lager fina viner, men de där tre vinerna har bara växt till sex stycken, så det går väääldigt långsamt.

Varför går det så långsamt då? Ja, det beror på flera orsaker, men ett skäl är att jag gärna dricker upp vinerna istället för att köpa fler. Och när det gäller vin så tycker i alla fall jag att det är så att prislappen har betydelse. Lagringsviner är helt enkelt skitgoda.

Dessutom önskar jag mig förstås boken "Året med Ernst". Tänk att kunna få läsa om vad Ernst hittar på ett helt år, mumma! Imorgon är det dags för tv-programmet på fyran igen, "Jul med Ernst", det missar ni väl inte?

Ikväll blir det filmmys. Igår såg jag Love Actually (bästa julfilmen ever!) och ikväll är det dags för Brudens bäste man. Ha en trevlig kväll ni med!



3 kommentarer:

  1. Åh, jag håller med, Love Actually är verkligen fin. Ett tips är även The Holiday. För övrigt har jag tillbringat kvällen med att tvätta converse och badda benet som fick en tredje gradens brännskada... ;)

    SvaraRadera
  2. Alltså det där med att samla viner är en konst!
    För jag är lite sådär att jag kan inte låta bli det som är gott=))

    Hoppas att du får Ernst bok i jul!
    Skön dag till dig//Hannis

    SvaraRadera
  3. Det är roligt och gott med bra och fina viner. Amarone är ju gudomligt gott ;-)

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera