onsdag 1 januari 2014

Nya projekt!


           A i full färd med att skruva av en dörr så att alla möbler skulle kunna bäras ut.

"Leva ett lugnt och stilla liv, inte inleda en massa projekt." Var inte det mitt nyårslöfte? Klockan 12.00 idag var det brutet. Jag och A har nu hållit på i flera timmar med ett projekt. Vi har bytt sovrum med lillan.

Vad vi har slitit och släpat, men bra blev det! Som ni vet fick vi ju aldrig någon bra feeling i mentalcellen som jag kallade vårt sovrum. Det blev inte mysigt och vi fick inte ens upp gardiner. Lillan å sin sida hade hela sitt minimala sovrum fullständigt belamrat med leksaker efter födelsedagsfirande och julafton och att slänga en enda grej, gud, då kan ju himlen falla ner!

Så idag bytte vi rum. Hon fick mentalcellen som är större och vips, när det gällde hennes trivsel, då åkte en hissgardin upp fortare än kvickt. Det var roligt att se hur snabbt A fick fram borren då. Vi tog hennes rum som faktiskt är det mysigaste sovrummet i hela huset med spröjsade små fönster och snedtak. Nu är inte allt klart. Lite blomkrukor och tavlor ska upp, så än visar jag inte upp resultatet. Men nu är i alla fall årets första projekt framgångsrikt avklarat!

Hur blev nyårsafton då? Jo, vi lagade maten tillsammans allihop som blev superb! Det blev vitlöksfrästa räkor med cremefraiche på rostat bröd till förrätt, fiskarhustruns fisksoppa till huvudrätt och marängtårta med grädde, daimkross och hallon till dessert. Nu ska jag äntligen sätta mig och ta det lite lugnt. Och infria mitt nyårslöfte, ungefär ett halvt dygn för sent.

2 kommentarer:

  1. Bättre sent än aldrig ;-)
    Jag har iaf infriat mig bra åtminstone idag ;-)
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tittar in och önskar dej en god fortsättning på det nya året.
    kram Annika

    SvaraRadera