lördag 14 december 2013

Inget bajsprat

 

                           Ernst till frukost. Bättre kan det inte bli. Tji fick jag...

Bara för att vi var barnfria och kunde sova hur länge som helst vaknade vi naturligtvis 7.30. Jag kokade kaffe, gjorde smörgåsar och skulle ha en härlig frukost framför "Jul med Ernst" som jag missade i torsdags. Men en sån besvikelse, jag tittade inte ens klart. Han befann sig ju i Italien under halva programmet. Italien är fint, men juligt är det sannerligen inte.

Sedan plockade jag och A och gjorde fint i huset och vad snabbt allt går när inga små röster gastar "Jag har bajsat!" eller "Jag hittar inte mina byxor!" var tredje minut. Nu har vi packat resväskan och ska åka och äta lunch i någon liten västkustby. Kanske ta ett glas vin och njuta av att slippa stressa och hetsa. Och ja just det, slippa höra frasen "Jag har bajsat!" under ett helt dygn!



1 kommentar:

  1. Ha ha ha, hoppas ni haft det riktigt mysigt nu utan bajsprat ;-)

    SvaraRadera