fredag 27 december 2013

En besvärlig dag


                                                           Var den här värd 59 kronor?


    Jättefina stooora ljusgrå ljuslyktor på Indiska. 199 kr/st Ångrar så att jag inte köpte någon igår.


      Snygg gångmatta till köket från Rusta. Men fruktansvärt hård att gå på så det blev inget köp.

Jag köpte säsongens första tulpanbukett på Ica idag. Vit, krispig...och svindyr! 59 spänn för en tulpanbukett, det är verkligen i mesta laget, tycker jag. Tulpanerna håller sig ju oftast inte mer än i fem dagar. Värst är när affärerna, oftast större blomsterkedjor, har kallförvarat tulpanerna så att de egentligen redan är halvdöda när man köper dem, men på grund av kylförvaring så ser de fräscha ut. Sedan tar det inte mer än någon dag förrän de helt säckat ihop.

Idag har varit en riktigt besvärlig dag. Det började med att vår ena bil inte startade imorse.  Vår andra bil skulle egentligen in på reparation idag, men jag fick köra med den ialla fall för att ens ta mig till jobbet. Sedan har det varit stopp i avloppet till ena toaletten för andra gången på kort tid så rörisen har varit här och donat. Igen. Vi har dessutom fått reda på att vi måste plåta om skorstenen (dyyyyrt) och regnet, det bara öser ner. Så nej, nu ska jag sätta mig och njuta av helgens lugn. För dagen har bara bjudit på besvärligheter.

1 kommentar:

  1. Ja, det var en j-kla dag.... Hoppas lördagen blir till det bättre!! Rustas matta har jag spanat på, fast att lägga under bordet i tv.rummet. Kanske inte gör nåt att den är lite hård där??!!! Kramis Kate

    SvaraRadera