onsdag 25 december 2013

En besvikelse

Nu har jag läst igenom boken Året med Ernst, från pärm till pärm, och det blev en besvikelse måste jag säga. För ett sant Ernst-fan är det tråkigt att behöva säga det, men så är det. Det var vackra, übervackra bilder, recept, små citat, lite tankar (väldigt lite) och sedan pyssel som han redan gjort i sina tv-program. Sedan var boken slut. Men ååååh!

Jag vill ha mer av hans tankar om inredning. Byter han gardiner ofta, vem inreder hemma hos honom, gör han pyssel hemma på jul eller bara i tv-rutan, ja, jag vill helt enkelt veta mer än att en känsla hummar i hans bröst som en liten humla.

Just nu har jag det ändå bra och har svalt besvikelsen. Jag är ensam hemma i flera timmar eftersom A och barnen gått på bio, en hemsk film som jag inte skulle se om så Ernst bjöd med mig. Jag dricker kaffe, har gått en långpromenad, kikat på reprisen av sista avsnittet av Jul med Ernst (jamen är man Ernst-fan så är man och i tv är han oftast väldigt bra). Jag älskar att vara ensam. Bara få göra det man själv vill. Lovely! Vad jag ska göra nu då? Ta en kopp kaffe till.


                                                       Njaaa, det här var inget vidare...


                                                      Stämningsfulla bilder, men lite innehåll.

7 kommentarer:

  1. Trist när inte förväntningarna infrias, men du får njuta av hans pyssel, mat o hans härliga citat på tv istället. God fortsättning på julen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Jag känner nog lite som du ang. Ernstboken, tyvärr lite och inget nytt...nu är jag nyfiken på Leilas nya bok - har du läst den? /Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men jag har fingrat på den och funderat på att slå till. Den är förhoppningsvis bättre.

      Radera
  3. Jag fick den i julklapp och blev som du, tyvärr besviken.. Det i boken, det mesta iaf, har vi ju redan sett i programmen!

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att den inte var bra. Min dotter fick den, får höra vad hon tyckte.
    jag älskar också att vara själv vissa stunder.
    God fortsättning.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Jasså det var så alltså. Synd. Ja jag gillar också att vara ensam ibland. Att bara vara i sin lilla värld där hemma. Önskar dig en riktigt god fortsättning.
    Kram från Maria

    SvaraRadera