tisdag 24 december 2013

En spännande kväll


                                           En glad tomte trots imma på glasögonen.


                         Ishockeyspelet till barnen fick fram barnet i några fler i släkten...

Ah, nu är julafton över och vi har varvat ner genom att se på Mission Impossible 1. I år var A:s syster tomte och det blev sjukt roligt. För det första är vår tomtedräkt anpassad för en människa som väger 198 kilo (oklart varför vi köpte en så stor tomtedräkt) och hon väger typ 52 kilo. Men med ett skärp som höll upp byxorna någorlunda funkade det.

Men jag hade klätt på henne en fleecetröja under dräkten för att barnen inte skulle se hennes kläder och lista ut vem hon var. Hon fick också på sig fleecestrumpor för att de inte skulle se hennes vanliga strumpor. Detta fick till följd att hon svettades våldsamt och fick imma på glasögonen varje gång hon andades ut. Hon satt mest och mumlade på en stol :"Öööh, vad står det på paketet?" Men det blev väldigt lyckat och jag fick en av de saker jag önskade mig: boken "Året med Ernst"!

Kollade nu ikväll på vad folk sökt på när de kommit in på min blogg. En hade sökt på "utedass inomhus". Hur kan man komma till min blogg på en sådan sökning? Och dessutom, vem söker på den ordkombinationen? Hoppas du också fick vad du önskade dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar