torsdag 19 december 2013

En oväntad överraskning

Idag var en underbar dag. Idag innebar slutet på tre månaders fruktansvärd jobbstress. Jag har varit inblandad i olika projekt på jobbet och idag kunde det sista prickas av. Det var som om en sten lyftes från axlarna och jag kände att nu, nu brister jag ut i en jullåt! Det gjorde jag nu inte eftersom alla de högsta cheferna i min närhet var närvarande, men åh så bra jag mår just nu!

Eftersom jag samåkte med min chef och hon hade ett annat möte att gå på, kunde jag idag för första gången på länge gå helt själv i butiker i Göteborg. Ni som bor där, eller alla ni som bor på andra ställen där det finns DiModa-butiker, lyckliga ni! Jag höll på att bli tokig av allt snyggt inne i butiken i Nordstan, men jag höll mig lugn, tänkte på julrean och andades myyycket djupt när jag såg en speciellt snygg hissgardin. Men den skulle sitta perfekt i sovrummet i sommarstugan. Tyvärr hade jag ju inte med mig kameran så jag kunde avbilda skönheten.

Sedan gick jag och satte mig i den lyxiga loungen på Posthotellet i Göteborg och bara...satt. I två timmar satt jag alldeles nersjunken i en fåtölj, tittade på olika bloggar i mobilen och rörde mig inte annat än för att gå på toa. Hade inte min skjuts hem kommit hade jag nog kunnat sitta kvar där än. Ska ni besöka Göteborg ska ni bo på Posthotellet! Underbart mysigt hotell med en fantastiskt lyxig, myskänsla i baren/loungen.

Imorse fick jag också en väldigt trevlig överraskning. Ni som följt bloggen ett tag vet ju att i somras upptäckte jag en fetmaexplosion på min kropp. När jag ställde mig på vågen imorse var explosionen helt utraderad. Och då har jag alltså bara uteslutit ett par smörgåsar om dagen och istället ätit havregrynsgröt. Det måste ha varit stressen som haft denna positiva antifett-effekt. Detta firade jag naturligtvis med att jag och sonen åkte till affären, lastade på två chipspåsar, popcorn och en underbar chokladkaka som vi ska festa på ikväll. Har man raderat en fetmaexplosion, då har man förtjänat choklad.


                                            Mmmm, så gott! Denna har jag förtjänat!

2 kommentarer:

  1. Härligt, grattis! Trägen vinner!

    SvaraRadera
  2. Grattis både till att du klarat av jobbstressen och till dina minskade kilon. Bra gjort! Då måste du ju få fira,helt klart.
    Må så gott
    //bara anna

    SvaraRadera