lördag 21 december 2013

Jämmer och dunder

Hua, vilket väder! Det blåser och regnar och är alldeles mörkt ute. Usch, någon vidare vinterkänsla kan jag då inte säga att jag har. Så här såg det ut när jag gick ut för att hämta tidningen vid 08.30-tiden i morse:


                                          Det vita i bilden är regn, inte snö, tyvärr.

Alla hus har ju vissa brister. I vårt förra hus hade vi ett rätt litet kök och nu när vi köpte ett nytt kände jag att jag ville ha ett stort kök. Det har jag nu fått. Däremot har det här huset precis och tyvärr, samma brist som vårt förra, nämligen en liiiiiten hall. Vad kan den vara i yta? 1,8 kvadratmeter? En normal människa i vikt och omfång får plats, men inte fler. Så varje gång vi ska in och ut ur huset hela familjen så ser det ut som sillarnas krig i en sillburk.

                                                             
                                                             Sååå trångt och litet.

"Sluta stå på min skor! Jag vill inte gärna ha din rumpa i min näsa, kan du flytta på dig? Vart då? Jamen gå ut barn så att vi får plats att få på oss skorna!" Ja, så låter det om en dryg timme då vi ska åka och köpa de sista julklapparna. Och det lär väl låta så i affärerna också med de horder av människor, som precis som vi, jagar de sista presenterna.

Ha en härlig lördag så hörs vi lite senare! Nu ska jag ut i hallen och se till att få bästa, och enda, platsen så att jag kommer helskinnad ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar