onsdag 18 december 2013

Tidningstips

Istället för att varva ner nu i juletider så håller jag på att varva upp. Jag har en massa projekt igång som rör jobbet och det är sjukt stressigt den närmaste veckan. Men jag fick tag i en tidning som faktiskt fick mig att gå igång på ett positivt sätt nyligen och den är ett tips för dig som vill få mycket inspiration som även de flesta plånböcker har råd med.

Den heter StyleRoom och innehåller bilder och reportage från sajten Styleroom.se. Jättefina hem, precis min stil, och en massa tips om färgkoder, tapeter, inredningsprylar etc. Och nästan allt i en prisklass som man faktiskt inte får andnöd av.





Men en bild (se nedan) fick mig faktiskt att skratta lite, för den innehöll precis alla element som är sååå vanliga i många bloggar och som jag är spytrött på. David Ehrenstråhles New York-tavla, check. Chhatwal-Jonsson-kuddar, check. Tavla med fotografisk plansch, check. Rottingstol, svart, från Ikea, check.

                   
                                               Allt i denna bilden har man sett förut.

Jag vet faktiskt hur många bilder med exakt dessa grejer jag sett det senaste året, men de är mååånga. Finns det verkligen inga andra tavlor är Ehrenstråhles planscher och är Chhatwal-Jonsson-kuddar verkligen de allra finaste? Det enda som saknades var en Dagg-vas från Svenskt Tenn, så hade precis alla heta inredningsprylar fått rum på en och samma bild. Blir inte ni trötta på att alla ska ha samma grejer? Vad är det för roligt med det?

1 kommentar:

  1. Den tidningen får jag nog ta och kolla in, tack för tipset!:)
    Gillar dig för att du vågar säga att det är tråkigt när alla hem ser likadana ut! Håller med dig! Tänkte på detta när jag var ute och gick igår kväll och kände bara att jag behöver inte byta ut allt i mitt hem med jämna mellanrum för att följa trender. Jag gillar vårt ekgolv och våra ekmöbler, jag har haft samma gardiner i sovrummet i flera år, samma julpynt åker fram år efter år och jag trivs ändå!:) För mig är annat så mycket viktigare, som att må bra och kunna hitta på saker tillsammans med familjen.
    Kram

    SvaraRadera