söndag 1 december 2013

Tvål med det lilla extra


                                                           Luktar underbart!

Förra helgen köpte jag en tvål på Rusta med pepparkakslukt. Jag tvingade A att stå med mig i en 10 meter lång kö bara för att få köpa den där tvålen. 20 spänn kostade den och man blir glad varje gång man tvättar händerna. Tyvärr så är ju december kort och tvålen stor, så vi lär väl få lukta pepparkakor om händerna ända fram till påsk.

Ikväll värmde jag lite glögg till mig och A och hällde upp. A hade köpt den på Systemet och den hette Tegnér och son ekologiska starkvinsglögg. Och stark, det var den. Jag råkade andas in ångorna innan jag ens hann smutta och jag trodde att jag hade stoppat huvudet i en spritbalja. Nej, den glöggen var inget vidare. Det kändes som om man var en ryss som satt och skulle hutta. Inte så mycket adventsmys över det, mer fyllefest. Nu upp till mentalcellen och sova (inte ruset av mig, glöggen fick stå orörd). Nej, sovrummet är ännu inte fixat. Kanske blir det fint lagom tills pepparkakstvålen tagit slut. Om jag har tur.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Visst är dom härliga de där tvålarna, jag köpte 2st på ÖB där kostade dom bara 10kr, det fick bli polkagris o apelsin/nejlika för min del. Håller med dej att glögg får inte smaka sprit här hemma har jag kört med alkoholfi och den är faktiskt god.
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när jag tänker efter kostade den nog bara 10 spänn. Jag minns att jag tyckte att jag gjort ett osannolikt bra fynd. Det kanske inte framstår så i påsk.

      Radera
  2. Hahaha härliga du =)
    Ha en fin dag.

    Kram Veronica.

    SvaraRadera