lördag 28 december 2013

10 saker om mig


               Titta vad jag såg i en affär häromdagen! En hörna med Ernst-designade grejer!

Jag såg en lista hos en annan bloggare som var lite kul, så jag kopierar den:

10 saker du inte visste om mig:

1. En gång var vi nära att köpa en sommarstuga på Orust som var vinterbonad, men hade en utedusch. "Vad är det för mening med att ha ett vinterbonat hus om duschen är utomhus? Vem duschar utomhus i december?" undrade A och sedan lade vi ner den affären. Men stugan var så fin så jag drömmer fortfarande om den.

2. Jag surfar på Hastnet varje dag och kollar på hästar till salu. Jag hade en egen häst för 10 år sedan, innan jag fick barn och nu när barnen har börjat rida har min hästlängtan blommat upp igen. Men att ha häst tar jättemycket tid. Den tiden har jag inte. Tyvärr. Men drömma kan man ju få göra.

3. Jag lägger dubbelt så mycket pengar på heminredning per år som på kläder. Minst. Köpa kläder är fullständigt slöseri med tid. Jag brukar gå in i en klädaffär, men det slutar alltid med att jag köper mig ett par nya gardiner istället. Så ser jag ut som en baglady också.

4. Jag tycker att Svenskt Tenn har skitfula grejer. Designklassiker är bara klassiker för att de är dyra, inte för att de är så mycket finare än annat. Om Eames-stolar och Josef Frank-tapeter var riktigt billiga och såldes på Rusta skulle det inte ens vara hälften så stor efterfrågan på dem.

5. Jag vill flytta till ett annat hus innan jag går i pension. Inte för att jag inte trivs här, utan för att jag egentligen vill bo i Strömstad som är min absoluta favoritstad. A har sagt att vi kan fundera på det när barnen gått ur skolan. Typ om 10 år alltså.

6. Jag älskar att bo på hotell. Nu i december har A och jag bott på hotell två gånger. Vi kommer aldrig ha råd med någon lång utlandssemester eftersom alla våra pengar går åt till små korta weekend-vistelser. Men åh, vad det är härligt att surfa på hotell på nätet och planera nästa tripp.

7. Jag älskar att klippa gräsmattan. Särskilt vid sommarstugan där gräsmattan är över 2000 kvadratmeter stor och jag kan köra åkgräsklippare. Finns få saker som är så tillfredsställande som att se hur gräset klipps och det ser ut som en golfbana framför huset. Typ.

8. Jag tillbringar en ohälsosam mängd tid varje kväll med att surfa runt på heminredningsbloggar.

9. Det rum jag helst vill göra om här i huset är köket. Det är stort så det skulle kunna bli hur fint som helst, men jag orkar inte med att leva i renoveringskaos just nu. Våren ska bli projektfri.

10. Jag städar aldrig toaletterna. Det gör A. Han dammsuger aldrig med vanlig dammsugare. han använder dammsugeroboten. Köp inte en sådan. Den är helt värdelös.

4 kommentarer:

  1. Kul att veta lite mer =)
    Golvet hos oss är ett trägolv, men från Tarkett och det heter Winter Epoque och är "klickgolv" fast väldigt tjockt och finns i väldigt långa "plankor".

    Jannike

    SvaraRadera
  2. hihi, då vet vi :)
    God Fortsättning..
    å missa nu inte mitt lilla

    NYÅRSPARTY

    välkommen
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Roligt att lära känna dig ännu mer.
    En Ernst-grej köpte jag mig innan jul, kände bara att den måste jag ha, inte så dyrt heller.
    Jag har med varit en hästtjej och ibland längtar man efter hästlivet men jag har blivit så feg efter att jag fått barn så jag lämnar över själva ridningen till Vera och så kan jag stå för pysslandet med hästen istället. Om Veras hästintresse håller i sig så kan jag tänka mig att det kan bli en egen häst så småningom. Grannen har plats i sitt stall.....
    //bara anna

    SvaraRadera
  4. Hej på dig:) vill passa på att önska GOTT NYTT ÅRRRR

    och kolla gärna inredningsvis nyårskrönika imorgon:)

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvaraRadera