måndag 30 december 2013

Nu blir det klart

Mina arbetskamrater tittade på mig som om de sett ett spöke när de kom till jobbet idag. "Ska inte du vara ledig?" undrade någon. En snabb titt på schemat och ja visst skulle jag ha varit ledig. Men när jag hade fixat barnvakt, åkt sju mil, ja, då var det lika bra att hugga i ändå. Och tur var väl att jag åkte och jobbade idag för jag gjorde ett så bra köp på lunchen.

Ena väggen i vardagsrummet är helt tom och jag har hela tiden sedan vi flyttat in haft en tanke på att ha hyllor där. Helst i något drivvedsaktigt, men jag är för lat för att gå och samla brädbitar på stranden. Idag smet jag istället in i en inredningsaffär på lunchen och vad såg jag inte om inte två perfekta hyllor till den tomma väggen! De hade till och med den där lite avskavda looken som jag är så förtjust i.

Nu står de och väntar på A i vardagsrummet och jag hoppas att vi kan sätta upp dem ikväll så att vardagsrummet ser någorlunda färdigt ut när gästerna kommer imorgon.

Nu har jag städat hela huset, tänt ljus och väntar på att de övriga i familjen ska komma hem. Snart börjar ett nytt år! Och i år har jag faktiskt ett nyårslöfte att avlägga...


                                            Supersnygga hyllor, 339 kr/st , The och krusiduller.

2 kommentarer:

  1. Ja om du åkt t jobbet idag så var det väl meningen att hyllorna skulle köpas!
    Jag har inga nyårslöften!
    Gott nytt år
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Bra köp och snygga. Gott nytt år och kram/Ingela.

    SvaraRadera