söndag 1 december 2013

Drömkalaset...


           Så här fint och städat var det innan kalaset. Det är det ju inte nu, kan jag säga...

.
         Som ni ser har A investerat i ännu en kuddbest. Man får bara blunda för eländet.

..har jag inte haft här idag. Lillan fyllde 6 år och A jobbade, så jag fick rodda kalaset själv. Som tur var kom Hemnetknarkaren med sina barn och hjälpte mig att vara lekledare, korvutdelare, ordningsman, glassuppläggare och chokladsåssprutare. Gaaaah! Barn i grupp kan verkligen LÅTA. Som en hel flock med gnuer med tarmbesvär.

Men lillan var väldigt nöjd efteråt även om det var något påfrestande för oss vuxna, så då får jag också vara nöjd. Nu är det söndagseftermiddag och jag ska njuta av lugnet efter orkanen. Känner mig så taggad inför nästa jobbvecka. Vi flyttar till nya lokaler som är superfina, ja, helt fantastiskt fina och jag ska köpa mig en blomma till skrivbordet för att fira. Och nu ska jag ha bättre ordning, inte låta alla papper ligga i en enda röra, blandade med hård brödkanter, odiskade kaffemuggar och kameraladdare.

Det sägs ju att ett rörigt skrivbord tyder på ett rörigt sinne, men vad tyder då ett tomt skrivbord på? 

2 kommentarer:

  1. Gnu med tarmbesvär...fniss. Låter som det
    varit livat hos er, och det var ett fint vardagsrum.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jisses barnkalas är såååå jobbiga!! Man är ju helt slut som ett maraton Nä här blir det kalas på andra ställe betala och vara nöjd att jag slapp det
    Härligt att hon var nöjd, det är ju viktigast
    Kram Sandra

    SvaraRadera