torsdag 26 december 2013

Ut i vimlet!


                                              Hyacinter får jag aldrig nog av.


             Så här ser det ut utanför uterumsfönstret. Hallå vintern, var tog du vägen?

Nu ska vi ut i mellandagsreans vimmel! Och vi tar med oss barnen, trevlig utflykt eller dåraktig galenskap, det återstår att se. Jag hoppas kunna göra några fina inredningsfynd. Man kan ju tro att vi borde ha inrett färdigt här hemma, men icke. Det gapar fortfarande stora hål i väggarna där det saknas tavlor, jag har ingen köksmatta, ja, det finns saker att kika efter.

Jag har ännu inte visat er den finaste julklappen jag fick i år, den är från svärmor. Men jag måste sätta upp den först för att den ska komma riktigt till sin rätt.

Lite nya hyacinter ska jag också köpa. Nu följer några härliga veckor när man först kan frossa i mängder av billiga hyacinter och sedan flera månader av tulpaninköp. Ikväll åker vi på annandagsmiddag hos svärföräldrarna. Mer mat. Jag känner fetmaexplosionen smyga sig på återigen.

1 kommentar:

  1. Har också trängts lite på stan ;) Fyndade lite fina julgransprydnader bl a. Inredningen blir man nog aldrig klar med? Inte jag i alla fall ;)
    God fortsättning!
    Kram /Maria

    SvaraRadera