söndag 22 december 2013

BFF

När jag städar sjunker mitt humör till -30. Efter cirka två drag med dammtrasan. Idag var vi tvungna, verkligen tvungna att göra en insats i dammträsket. Jag tog dammtrasan, A tog dammsugaren. Det tog inte många minuter innan jag skällde på honom som om jag hade rabies: "Jamen du kan inte dammsuga däääär! Jag har inte dammat där ännu! Nej, gå dit, inte dit! Dammsug där! Jamen sug inte upp granen!!"

Ja, ni förstår själva. Men det blev rent och då höjdes också temperaturen på mitt humör. Blir ni också på dåligt humör när ni städar? Och varför blir man det?


                             Det blev fint efter dammjakten. Älskar fuskfårskinnet från Ikea i soffan.




                                             Julrosen lever fortfarande efter ett dygn.

Sedan åkte jag och lillan hem till Hemnetknarkaren när A och sonen gick på bio. Att få vänner i vuxen ålder är inte lätt. Jag och Hemnetknarkaren träffades när vi gick i samma föräldragrupp och väntade våra första barn. Sedan dess har vi följts åt, suckat och stönat över hur fruktansvärt tråkigt det är att sitta i lekparken, vara föräldraledig, jaga små barn som knappt kan gå, ja, vi har delat vedermödorna med att vara föräldrar med varandra. Idag planerade vi nästa tripp till Ullared då vårgardinerna ska inhandlas. Vi har bokat in oss på deras nya hotell för deras campingstugor är verkligen inte direkt Ritz, om man säger så. BFF. Det är vi det.

6 kommentarer:

  1. Haha ja det är i alla fall skönt när det är klart i alla fall! :)

    Nädå, jag har inte försvunnit. Är allt här! :)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  2. Haha... Ja det där med att städa kan verkligen locka fram dom sämsta sidorna :-)

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
  3. Näe städa är verkligen inget roligt! Men nödvändigt... och härligt när det är klart ;) kram Suss

    SvaraRadera
  4. Haha! Jaa du, jag vet inte varför det blir "så där"... Det brinner inte direkt i huvet på mig men jag HATAR verkligen att städa. Vi hade en städfirma förut och det var Guld värt! Kanske något att önska sig i julklapp?... ;-)
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha.... Har jag sagt så till min kära make, då har han släppt dammsugaren och gått ner i biorummet och tittat på sporten istället!!!Jag gillar faktiskt att städa om jag får vara ifred....
    Önskar dig en härligt God Jul med nära & kära. Julkramar från Kate

    SvaraRadera
  6. Vad fint och hemtrevligt ni har det.
    Ja men visst, känner igen mig. Hornen växer ut i pannan när det är dags att tvätta eller städa ;) Kram.

    SvaraRadera