torsdag 5 december 2013

Jul med Ernst...


                                           I helgen blir det wine and dine på hotell!

...ja, vem hade inte velat ha det? Första programmet av hans tv-serie "Jul med Ernst" sändes ikväll och han är ju så inspirerande. Jag var så trött (sov bara 4,5 timmar i natt) så munnen bara gapade slappt och ögonen gick i kors, men jag lyckades ta mig igenom hela programmet. Allt, precis allt skulle jag vilja göra här hemma. Undrar bara vad min chef säger när jag begär ledigt under hela december, för det är nog vad som krävs för att hinna med allt. "Jo, du förstår, jag kan inte jobba för jag ska sy korsstygn med hampasnöre runt grankvistar så det blir en matta." Jag hör redan ylet.

Efter programmet gick jag ut för att mata kaninerna och usch vad det blåste och var kallt! Riktig stormkänsla. Nu sitter jag framför vår tända brasa och skriver lite. Jag har mycket roligt att se fram emot. Imorgon kväll blir det middagsmys med kollegorna och hotellövernattning med A. På måndag är jag ledig (tillsammans med A, hurra!) och på tisdag åker jag på en tjänsteresa med massor av inspiration på vägen. Ja, just nu är det inte så dumt att vara jag. Förutom när jag måste mata kaninerna och det blåser så mycket att inte ens de vill ta sig ur halmen för att hälsa, trots mitt tappra viftande med torra morötter. Eller kanske just därför.

Något som Ernst gav tips om i programmet var granatäpplen. Så otroligt vackra och fina bara att ha framme i en skål. Inga korsstygn, inget tråcklande, bärande, huggande med yxa, utan bara en tur till Ica så är det klart. Det ska jag satsa på i helgen!

1 kommentar:

  1. Jag brukar inte titta på Ernst men lyckades se lite av programmet och det var mycket fint han pysslade med. Men precis som du säger så måste man nog ta ledigt om man ska hinna med allt utan att julen har passerat när man är klar.

    Kram Linda

    SvaraRadera