söndag 29 december 2013

En härlig kväll med en besvikelse


            Jag har aldrig smycken till vardags, men när det är fest åker rasslet på!

Igår kväll var jag och några tjejkompisar och såg Magnus Ugglas show på Rondo i Göteborg och den var...inte bra. Med i sällskapet hade vi en av Magnus Ugglas största fans och hon tyckte inte heller om showen, så det var inte bara jag. Men ändå blev det en härlig kväll!

Vi började med att äta middag på en så mysig restaurang som hette El Corazon, snett emot Storan på Avenyn. De hade tapas, fisk- kött- och pastarätter. Jag tog en superb räk- och musselpasta. Sedan satt vi och skrattade och pratade och försökte ta en bild till Facebook där ingen av oss såg ut som en komplett dåre. Det tog en halvtimme och då lyckades vi ändå inte riktigt med uppdraget.

Sedan gick vi till showen och vad ska jag säga? Hur tänkte Magnus Uggla när han gör en show där det går 1,5 timme innan han spelar en enda av sina hitlåtar? Han drog en hel del roliga skämt, men en del var så långt under midjan att de var direkt plumpa bara. Utdragna sång och dansnummer med låtar som jag aldrig någonsin hört. Sedan var det som om han hade tänkt, när han gjorde showen, att publiken måste ju få lite hits, annars blir de besvikna,. Då drog han igång ett potpurri med sina 6-7 största hits, ett extranummer med låten Jag och min far och sedan var det slut.

Men som småbarnsförälder så är ändå det viktigaste att få gå ut en kväll med härliga vänner, skratta, äta gott och njuta. Och det fick vi verkligen. Vad står på agendan idag då? Det vet jag faktiskt inte och hur skönt är inte det då?

4 kommentarer:

  1. Så trist med Uggla!
    Men kul med en kväll ute. Bara att få vara utan krav, det behöver man.

    Och tack för fin kommentar!

    SvaraRadera
  2. Fina pärlor. Och synd att Uggla gjorde en sån show,
    han kan ju vara bra.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att inte bli nöjd när man går på show! Tur att du hade trevligt sällskap i alla fall! Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Åh så trist med showen, men härligt ändå att du fick en fin kväll. Kram.

    SvaraRadera