måndag 23 december 2013

Känslan i luften...


                         Nej, det här rummets spis är inte överanvänd av vår familj.


                                 En liten hyacint i köksfönstret luktar ljuvligt.

Jag jobbar idag, men jag tycker ändå att man har känslan i luften. Snart är tomten här! A är hemma och fixar kalkonen, ja, vi har det på vårt julbord, tillsammans med skinka, köttbullar och allt annat. I vår släkt kör vi med knytis. Alla tar med en-två maträtter per familj och simsalabim har vi ett helt julbord med minimal ansträngning!

Eftersom vi firar hos oss i år är det också ren självbevarelsedrift hos de övriga i släkten eftersom de annars inte kommer att få någon julmat. Jag och A är inga fantaster i köket. När det var vår tur att ta med oss köttbullar värmde vi Mamma Scans köttbullar i micron och serverade på julbordet. Gick så bra så. Tyckte vi. Vad de övriga i släkten tyckte vet jag inte. Dom åt upp dem i alla fall.

Ikväll blir det nog en kik på en bra film på tv, lite glögg kanske och lite högläsande ur en ny bok som lillan har fått. Jo, jag känner det i luften. Snart är tomten här.

1 kommentar:

  1. Kalkon är ju så gott! Men vi har inte det på julbordet. Ska bjuda på hel kalkon till nyår här hemma dock:)
    Vill önska dig en riktigt GOD JUL!
    Kram Anna

    SvaraRadera