torsdag 10 april 2014

Vårkänslor

Ja, den där våren låter då vänta på sig. Kallt och regnigt är det mest hela tiden. A är sjuk liksom flera andra i min omgivning. Men jag tror att min kropp känner på sig att den helt enkelt inte FÅR bli sjuk, för jag känner mig pigg som en lus på ett mjällparty.

I helgen ska jag försöka ta mig iväg på en egen liten shoppingrunda. Jag klafsar fortfarande omkring i vinterstövlar och behöver byta ut viss håliga t-shirts med ingrodda filmjölksfläckar sedan förra påsken.

Nu är det inte långt kvar innan vi kan åka upp till sommarstugan och bo där. A är ivrig och tjuter med ojämna mellanrum att han "vill dit och låta gräsklipperoboten göra sitt jobb". Hm, som om det var något fel på mitt hantverk när jag körde åkgräsklipparen med stil, finess och harmoni över nejderna. Otacksamhet kallas det. Och sånt straffar sig. Han är ju sjuk nu.


Ljuvlig påsklilja. Det vore ljuvligt med lite vårsol också.

4 kommentarer:

  1. Ja regn idag med :( Men det är ju ändå fredag. Här ska plockas hemma idag. Jobbat hela veckan och huset ser ut som, ja inte som jag vill i alla fall.
    Kram och ha en toppen fredag

    SvaraRadera
  2. Hahahaha önskar dig en fin dag lilla lusen =)

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du klarar dig ifrån att bli sjuk... solen börjar sakta skina här men fy trodde jag var tillbaka i Oktober när jag öppnade ytterdörren i morse..
    Trevlig helg, skönt med ingenting
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Hihi;)

    Fint!! Ja nu får värmen gärna komma snart:)

    Varm kram
    Milla

    SvaraRadera