onsdag 9 april 2014

Brutet löfte


Jag hinner inte med något här hemma. Varför hänger gardinen såhär i vardagsrummet? Ingen aning.

Var det inte jag som blev så till mig i helgen, när jag haft besöksrekord härinne, att jag blev taggad att skriva fler inlägg? Ja, av det löftet blev det ju...öööh...inget vidare. Jag kan trösta er med att ni inte är de enda som inte får någon uppmärksamhet av mig just nu. Idag ringde A till jobbet för att fråga om jag ville att han skulle steka fiskpinnar till mig med och inte bara till barnen till middag. Jag tror faktiskt att jag lade på luren mitt en mening som han höll på att säga. Middag och fiskpinnar är inte min prio 1 just nu.

Mitt nya jobb håller mig, minst sagt, sysselsatt. Dessutom jobbar A kväll den här veckan så jag måste försöka ta hand om barnen på egen hand. Det, ihop med 4566543 arbetsuppgifter, gör livet liiiiite hard core just nu. Jag och barnen däckar ihop i dubbelsängen klockan 21.00 varje kväll och ligger och snusar som grisar 21.05. Helt utmattade.

Vad händer här hemma då? Ja, ingenting alls. Jo, en man var vänlig nog att komma hit och sågade ner alla våra träd på framsidan. Helgerån, tycker en del. Skönt att kunna andas och röra sig i djungeln, tycker vi. Nu ser jag fram emot helgen. Då ska vi göra...ingenting. Hurra!




1 kommentar:

  1. Ja så är det ibland, livet rullar på och man hinner inte riktigt det man vill eller önskar.
    Men vi finns kvar här, väntandes tills du får tid igen =)
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera