onsdag 23 april 2014

Full fart!


Söt och eftertraktad liten myspropp.

Oj, oj, här är det verkligen full fart! I helgen kommer tre kaninköpare för att hämta sina små kaninungar. Tänk, det var ju inte länge sedan de föddes och nu är de redo att komma till nya, kärleksfulla hem. Spännande! Jag pratade med en pappa idag vars lilla flicka precis mist sin kanin som hon haft länge. Hon var sååå spänd och nyfiken på att få komma och välja en ny liten kamrat. Jag vet ju hur ledsen min lilla tjej skulle bli om Vitnos dog så det ska bli roligt att få ge henne en ny kanin.

Ha, ha, ha! Precis när jag sitter och skriver det här ringer det en man som vill köpa 3 (!!!) ungar på ett bräde för att ha på en lantgård för allmänheten. Jag är ju en riktig kaninmagnat! Snart kan jag sluta jobba och bara livnära mig på mitt kanineri.

Så härligt väder vi har! Enda orosmolnet är ju att när det blir en varm, tidig vår brukar sommaren bara bli en enda lång regnperiod. Det är som om Sverige bara har rätt till ett visst antal soldagar och när de är avverkade kommer regnet och kylan oavsett om vi så bara är i början av juli.

Minns hur det var i våras. Våren kom ju aldrig, det var så kallt och eländigt och sedan blev det hur varmt och fint som helst långt in i augusti. Ha nu en fin kväll och njut om solen kommer även i morgon. Vem vet när regnet kommer?

1 kommentar:

  1. Usch, säg inte så, don't jinx it som maken brukar säga, då blir det ju så, haha!

    Ursöta kaniner du har, ja, snart kan du sluta på tidningen! ;-)

    SvaraRadera