söndag 6 april 2014

Drömma kostar inget

Jag är ju en husnörd av Guds nåde och tittar på Hemnet minst tre gånger om dagen. Och nu har jag hittat ett riktigt drömhus. Ja, inte just nu, men det kan ju bli. Det har en sån potential. Trägolv, öppen spis, stora ytor. Ja, allt det där jag gillar. Och det ligger dessutom i det samhälle som vi bor i. Hade det här varit till salu när vi tittade på hus för nio månader sedan, då hade jag slagit till direkt.

Turligt nog så var det inte till salu då, för det är ett renoveringsobjekt i vissa delar och det har jag egentligen fått nog av. Men ibland, när man surfar in på hus blir man ju så sugen på att väcka dem ur den törnrosasömn de befinner sig i. Ner med de terrakottafärgade tapeterna, måla blå köksluckor vita och riva bort den bajsbruna våtrumstapeten och kakla badrummet med "tunnelbanekakel" istället. Nu är jag vare sig snickarkunnig eller miljonär, så jag får avstå den här gången, men titta så fint det skulle kunna bli:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar