tisdag 1 april 2014

Födelsedagsfirande


Efter maten var vi alla på gott humör. Men sonen frös, stackaren.



Mix interiör är en butik som har en massa fint. Kolla in de vita stora ljusluktorna!


Här skulle inte vara helt fel att bo.


Visst ser det mer som Grekland än Lysekil?

Jag fyllde 41 år idag. Kanske inget att fira, men det tyckte A. Jag fick stränga order om att vara hemma absolut senast kl.17. Hela familjen stuvade in oss i vår lilla nyponsoppsröda bil och susade till...Lysekil! En sådan överraskning! Vi bor cirka 3,5 mil därifrån och idag var vädret perfekt. Vindstilla och sol.

A hade bokat bord på The Old House Inn, en otroligt mysig restaurang med suuupergod mat. Men vi hann inte mer än in i restaurangen förrän ett herrans liv bröt ut i dörröppningen. En kraftigt berusad man ville komma in, men blev hindrad av personalen och han skrek de mest gräsliga saker. Barnen stirrade storögda och lillan mumlade : "Honom vill nog ingen ha till pappa". Nej, jag hoppas verkligen att ingen har honom till pappa.

Annars var det väldigt trevligt och maten, ribs med coleslaw och potatisklyftor var underbara. Nu ska jag njuta av min födelsedag ända till slutet, för imorgon är det en annan dag.


3 kommentarer:

  1. Hipp hipp hurra, grattis, låter som en urhärlig dag!

    SvaraRadera
  2. Va mysigt!!!!
    Stort GRATTIS till dig :)

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott =) Härligt att bli uppvaktad med en överrasknings tripp =)

    SvaraRadera