lördag 19 april 2014

Spontanfest!


Fina trädgårdsmöbler som jag såg på Ikea häromveckan!


Servera fika på den här fina brickan från Ikea, perfekt nu i vår!


Sååå snygg radio i retrostil! Får gärna pryda mitt uterum.

Igår när jag kom hem efter en väääldigt jobbig arbetsdag som inleddes med att brandlarmet gick och räddningstjänsten kom till jobbet (!!), så hade A bjudit in grannarna på middag. Han gjorde kycklingpasta och jag vispade ihop chokladpudding. Inget fancy, men väldigt trevligt! Tyvärr blev det väl ett vinglas för mycket, så idag är jag såååå trött och seg. Inte blev det bättre av att jag vaknade kl. 04.35, sprang ut till brevlådan och kollade så att allt var som det skulle i tidningen.

Nu är lillan ute med grannbarnen och går påskkärring. Det var ju så kul att göra när man själv var barn. En gång knackade vi på hos en karl som förmodligen hade festat hela natten. Hans hår stod på ända och allt han hade på sig var kalsonger. När han såg tre småflickor räcka fram varsitt påskbrev blev han nog lite ställd. Men han lommade snällt iväg och rotade i sina skåp och kom tillbaka med- ett russinpaket! "Det är allt jag har" mumlade han olyckligt. Ha, ha, när man var 8 år var ju inte russin det man helst ville ha i påskkorgen.

Ikväll blir det påskmiddag hos svärföräldrarna, men först...njuuuta av solen och värmen! Sådant härligt påskväder! Idag skulle det inte sitta dumt med en kvasttur till Blåkulla!

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får en trevlig kväll hos svärföräldrarna:)
    Var det något du hade skrivit i tidningen som du rusade efter eller vad?
    Ha en fin fortsättning på påskhelgen!

    SvaraRadera