torsdag 17 april 2014

Ledig tid


Vi har tydligen rabarber i vår nya trädgård, hurra! Finns det något godare än rabarberpaj? Svar: NEJ!

Nu jobbar jag bara långfredagen också, sen är jag leeedig i 4 dagar, tra la la! Vad står då på dagordningen? Titta på sonen som spelar fotbollsmatch (uttagen till ett annat lag än sitt eget, minsann), jag har sällan sett en gladare unge. Han har ju Zlatan som sin stora idol och efter att ha blivit uttagen till ett lag är han övertygad om att han är Zlatan nr 2. Han har dock lika korta ben som jag, det vill säga en prinskorv höga, så han är egentligen mer lik Maradona, om jag ska vara ärlig.

Jag skulle också vilja besöka någon loppis. Jag är superloppissugen, hur nu det lät. Men det blir väl som det brukar när man är ledig. Man sover, snarkar, vaknar med dregel ner på kudden, somnar, snarkar lite till, vaknar, dricker kaffe och somnar sedan 15 timmar senare efter att ha utarättat exakt ingenting. Men ingenting kan också ha en mening. I alla fall för själen och välbefinnandet.






6 kommentarer:

  1. Hej. Det är superloppis i Arena Vänersborg i helgen. Börjar imorgon. Jag bjussar på kaffe och gofika om du tar svängen förbi.
    Kram Hemnetknarkaren

    SvaraRadera
  2. Å vad härligt med lite ledigt.
    Passa på och njut och loppa dig =)
    Glad Påsk.

    SvaraRadera
  3. Kanon med rabarber!! Jag skulle behöva se över min rabarberplanta här hemma, den behöver få annan plats i trädgården, den trivs inget vidare där den står nu.

    Kul med barn som har intressen, suerviktig!

    Önskar dig en Glad Påsk!

    kramiz aka

    SvaraRadera
  4. Vi lägger beslag på grannens rabarber....:P Idag ska här också göras ingenting, underbart!! Njut av din ledighet, kram Kate

    SvaraRadera
  5. Lyckosam dig som får så fina rabarber, här bara dör dom :(
    Ha en riktigt lat o skön påsk.
    Kram

    SvaraRadera